Tisdag 29 juli 2014

Sök på friidrott.se

Med vår RSS håller du dig uppdaterad om vad som händer på friidrott.se. RSS (Rich document format Site Summary) är ett standardformat för att leverera nyhetsrubriker och sammanfattningar.

Om du har Internet Explorer 7, Firefox, Safari eller Opera så har du inbyggda funktioner för att upptäcka och prenumerera på RSS-flöden. Klicka på länken nedan för att läsa eller skapa en länk till vårt RSS-flöde.

Rss Prenumerera här

Mer om RSS och hur du använder det.

Svensk Friidrott

Christian Olsson nominerad till Aktivas råd i Europaförbundet

JUN
09

- Jag vill vara med och bidra till utvecklingen av friidrotten i Europa, både för elitaktiva och för arrangörer. Jag tror att jag med min bakgrund har mycket erfarenhet att komma med, säger Christian Olsson.

Tidigare har Sverige haft Stefan Holm och Kajsa Bergqvist som representanter i EAA:s Aktivas råd.

- För Svensk Friidrott är det viktigt att vi finns med långt fram på många plan inom friidrotten, både på tävlingsbanorna, bland ledare, aktiva och arrangörer, säger förbundsordförande Björn Eriksson.

Vid EM i Zürich i augusti kommer EAA att offentliggöra vilka som kommer att ingå i nästa Aktivas råd.

Mer information:
Björn Eriksson, ordförande Svensk Friidrott, 070-626 46 06

Christian Olsson nominerad till Aktivas råd i Europaförbundet

9 jun, 2014. Svensk Friidrott har nominerat Christian Olsson till ”Aktivas råd” i Europeiska Friidrottsförbundet, EAA.

City Gross satsar på motionlöpning

28 apr, 2014.Dagligvarukedjan City Gross är ny nationell partner till Svensk Friidrott. Samarbetet inriktar sig på motionslöpning och långlopp där City Gross vill främja sund breddidrott på lokal nivå.

Silja Line och Svensk Friidrott kör båt till Finnkampen

25 apr, 2014.Tallink Silja Line och Svensk Friidrott inleder ett samarbete med en ”Finnkampsbåt” som ska transportera svenska friidrottsfans till Finnkampen i Helsingfors.

Löpningen ökat med 80 procent på tio år

9 apr, 2014.Löpartrenden fortsätter uppåt med fler deltagare i loppen och fler arrangerade lopp än någonsin. Både antalet lopp och antal deltagare har gått upp med 80 procent på tio år.

Svensk Friidrott bidrar till Cancerfonden

8 apr, 2014.I samband med Svensk Friidrotts förbundsårsmöte sista helgen i mars samlade mötesdeltagarna 8 066 kronor till förmån för den insamling hos Cancerfonden som upprättats i sjukamperskan Nadja Casadeis namn. Samtidigt beslutade Svenska friidrottsförbundets styrelse att förbundet skulle skänka lika mycket som insamlingen gav. Även IFK Lidingö Friidrott, den klubb som Nadja till vardags tävlar för, skänker samma summa samt att sammanslutningen Elitklubbarna, som består av 17 av landets främsta friidrottsföreningar, skänker 2 000 kronor. Totalt sett samlade Svensk Friidrott in 26 198 kronor under helgen.

Friidrottsläger i regi av Sveriges Olympiska kommitté

7 apr, 2014.Sju svenska landslagsfriidrottare är just nu på träningsläger i Sveriges Olympiska Kommittés regi på Fuerteventura, Kanarieöarna. De aktiva som är med på lägret tillhör alla SOK:s Topp- och talangprogram:

SM-milens bana släppt

4 apr, 2014.I går, 3 april, var det 100 dagar kvar till den första upplagan av SM-milen, det officiella svenska mästerskapet på 10 km landsvägslöpning. Detta uppmärksammades med en kontrollmätning av den bana som löparna kommer att springa genom stora delar av centrala Malmö den 12 juli.

Björn Eriksson ny förbundsordförande

30 mar, 2014.Björn Eriksson valdes idag enhälligt till Svensk Friidrotts nya ordförande vid förbundsårsmötet i Umeå.

Fortsättning...

Nytt svenskt rekord i halvmarathon

29 mar, 2014.Mikael Ekvall, Strömstads LK satte idag nytt svenskt rekord i halvmarathon vid VM i Köpenhamn med tiden 1:02:28, tolv sekunder bättre än Mustafa Mohameds tidigare rekord.

Nya samarbetspartners till Svensk Friidrott

26 feb, 2014.Svensk Friidrott går en spännande framtid till mötes med en ny generation aktiva i ett ungt och lovande landslag. Samtidigt ökar intresset för motionslöpning och löpartävlingar ännu mer. Nu presenteras flera nya samarbetspartners och satsningar inom flera områden planeras.

Visar resultat 1-10 av 148
 |<  < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  >  >|

Fredrik Trahn

a 010-476 53 31
e-post

Samtliga pressmeddelanden finns att läsa och hämta.

Mediaguide

Mediaguider med fakta och bilder på aktiva i landslaget. Nedladdningsbara som PDF-filer.

Mediaguider

Högupplösta pressbilder godkända för nyhetspublicering.

Ackrediteringar

Pressackrediteringar till olika arrangemang och information om kommande presskonferenser.

Ackrediteringar

Logotyper

Logotyper i olika varianter och format anpassad för webb och tryck. Grafisk profil för Svenska friidrottsförbundet.

Logotyper