Torsdag 28 maj 2015

Sök på friidrott.se

Med vår RSS håller du dig uppdaterad om vad som händer på friidrott.se. RSS (Rich document format Site Summary) är ett standardformat för att leverera nyhetsrubriker och sammanfattningar.

Om du har Internet Explorer 7, Firefox, Safari eller Opera så har du inbyggda funktioner för att upptäcka och prenumerera på RSS-flöden. Klicka på länken nedan för att läsa eller skapa en länk till vårt RSS-flöde.

Rss Prenumerera här

Mer om RSS och hur du använder det.

Svensk Friidrott

Svenska Friidrottsförbundet

Post- och besöksadress:
Heliosgatan 3

Tel: 010-476 53 30 vxl
E-post: info@friidrott.se

Generalsekreterare & Ansvarig utgivare

Anders Albertsson

Redaktionen
friidrott.se

A. Lennart Julin
redaktör

Information och
media

Magnus Fridell (vik.)
(Pressjour)

Läs mer Samtliga kontakter

Pressrelease Svenska Friidrottsförbundet

Inbjudan till pressträff inför årets Folksam Grand Prix-serie och junior-EM i Eskilstuna

MAJ
26

Träffa bland andra vinterns sensationsman i längd Andreas Otterling som tog brons i inomhus-EM.

Med på pressträffen finns också juniorerna Simon Litzell som i helgen satte svenskt juniorrekord i spjut, medeldistanslöparen Wille Levay som var 5:e europé vid junior-VM i terräng i mars och sjukamperskan Emma Stenlöf. Du träffar också Svensk Friidrotts förbundsordförande Björn Eriksson och juniorlandslagsledare Helene Friberg.

Tid: Måndag 1 juni kl 13.00
Plats: Scandic Sjöfartshotellet, Katarinavägen 26 Stockholm
Deltagare: Björn Eriksson, Simon Litzell, Wille Levay, Emma Stenlöf, Andreas Otterling, Helene Friberg samt representanter för de tre deltävlingarna i Folksam Grand Prix – Sollentuna, Karlstad, Göteborg - och junior-EM i Eskilstuna.

Vi serverar en lättare lunch.

Anmälan: senast söndag 31 maj till Magnus Fridell, kommunikatör Svensk Friidrott, magnus.fridell@friidrott.se - 073-506 21 74.

Välkommen!

26 maj, 2015.Media inbjuds till en pressträff inför några av sommarens friidrottshöjdpunkter i Sverige – Folksam Grand Prix och junior-EM i Eskilstuna.

Träffa bland andra vinterns sensationsman i längd Andreas Otterling som tog brons i inomhus-EM.

Med på pressträffen finns också juniorerna Simon Litzell som i helgen satte svenskt juniorrekord i spjut, medeldistanslöparen Wille Levay som var 5:e europé vid junior-VM i terräng i mars och sjukamperskan Emma Stenlöf. Du träffar också Svensk Friidrotts förbundsordförande Björn Eriksson och juniorlandslagsledare Helene Friberg.

Nytt svenskt juniorrekord i spjut av Simon Litzell

23 maj, 2015.Simon Litzell, Hässelby SK, satte i dag nytt svenskt juniorrekord i spjut vid tävlingar i Bålsta. Resultatet, 78.73 meter, är en förbättring av Patrik Bodéns 29 år gamla rekord, 74.66, med drygt fyra meter.

Fortsättning...

Medieackrediteringen till junior-EM i Eskilstuna öppen

22 maj, 2015.Den 16-19 juli arrangeras junior-EM i friidrott på Ekängens Idrottsplats i Eskilstuna. Förberdelserna inför mästerskapet är i full gång och nu till helgen genomförs en generalrepetition för tävlingsorganisationen när kvaltävlingen till lag-SM avgörs.

Över 80 000 i rekordstor GöteborgsVarv-vecka

21 maj, 2015.Över 80 000 löpare är anmälda till något av GöteborgsVarvets lopp den här veckan varav drygt 64 000 till själva halvmarathon GöteborgsVarvet på lördag vilket är nytt rekord.

GöteborgsVarvet har som vanligt ett mycket starkt internationellt startfält med löpare i världseliten. Här jagar man den magiska gränsen att gå under 60 minuter.

Första klartecknen till Friidrotts-VM i Beijing

6 maj, 2015.Förbundskapten Karin Torneklint har i dag tagit ut de första aktiva till den trupp som ska representera Sverige vid Friidrotts-VM i Beijing 22-30 augusti.

Svenskt lag med i IAAF World Relays

28 apr, 2015.Till helgen, 2-3 maj, arrangeras IAAF World Relays på Bahamas. Sverige representeras av ett kvinnligt lag på 4x100 meter.

Laget består av:
Irene Ekelund, Malmö AI
Daniella Busk, Malmö AI,
Isabelle Eurenius, Spårvägens FK
Moa Hjelmer, Spårvägens FK

SJ ny officiell resepartner till Svensk Friidrott

13 apr, 2015.Svensk Friidrott har inför säsongen 2015 ingått ett samarbetsavtal med SJ som blir officiell resepartner till Friidrottsförbundet. SJ och Idrottsresan erbjuder föreningar och medlemmar minst 20 % rabatt på tågresor i samband med aktiviteter inom idrotten så som tävlingar och läger.

Fortsättning...

Ökad nordisk tyngd i europeisk friidrott

11 apr, 2015.Norges Svein Arne Hansen är ny ordförande i det europeiska friidrottsförbundet, European Athletics. Det stod klart efter valen vid förbundets kongress i slovenska Bied i dag på förmiddagen.

Samtidigt fick Svensk Friidrotts vice ordförande, Toralf Nilsson, fortsatt förtroende i styrelsen. Han inleder nu sin tredje mandatperiod i European Athletics styrelse.

Fortsättning...

Fortsatt ökat intresse för löpning

2 apr, 2015.Intresset för löpning fortsätter att öka i Sverige. Såväl antal lopp som antal starter ökade under 2014 jämfört med året innan.

Starkt elitstartfält i SM-milen

2 apr, 2015.Den 18 april arrangeras den andra upplagan av SM-milen, det officiella svenska mästerskapet i 10 km landsvägslöpning, i Malmö. Liksom förra året är det ett riktigt bra elitstartfält som kommer att stå på startlinjen.

Visar resultat 1-10 av 171
 |<  < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  >  >|

Fredrik Trahn

a 010-476 53 31
e-post

Samtliga pressmeddelanden finns att läsa och hämta.

Mediaguide

Mediaguider med fakta och bilder på aktiva i landslaget. Nedladdningsbara som PDF-filer.

Mediaguider

Högupplösta pressbilder godkända för nyhetspublicering.

Ackrediteringar

Pressackrediteringar till olika arrangemang och information om kommande presskonferenser.

Ackrediteringar

Logotyper

Logotyper i olika varianter och format anpassad för webb och tryck. Grafisk profil för Svenska friidrottsförbundet.

Logotyper