Tisdag 28 april 2015

Sök på friidrott.se

Med vår RSS håller du dig uppdaterad om vad som händer på friidrott.se. RSS (Rich document format Site Summary) är ett standardformat för att leverera nyhetsrubriker och sammanfattningar.

Om du har Internet Explorer 7, Firefox, Safari eller Opera så har du inbyggda funktioner för att upptäcka och prenumerera på RSS-flöden. Klicka på länken nedan för att läsa eller skapa en länk till vårt RSS-flöde.

Rss Prenumerera här

Mer om RSS och hur du använder det.

Svensk Friidrott

SJ ny officiell resepartner till Svensk Friidrott

APR
13

- Resande är en stor del av vardagen för förbundet och våra friidrottare. Det är därför viktigt att kunna erbjuda bekväma, smidiga och miljövänliga resealternativ för de olika behoven. Vi är väldigt glada över att vi nu tillsammans med SJ kan erbjuda såväl föreningar som fans runt om i landet smidiga resor till och från våra evenemang, till exempel Junior-EM i Eskilstuna nu i sommar, säger Jan Larsson, Marknadschef på Svensk Friidrott.

Samarbetet med Svensk Friidrott gör att SJ kommer att synas under flera evenemang under året. Utöver Junior-EM i Eskilstuna kommer SJ aktivera samarbetet under SM-Milen och Finnkampen.

- SJ vill såklart att fler föreningar och medlemmar ska välja tåget till idrottsaktiviteter, och vi vet också att rabatterna vi erbjuder är mycket förmånliga och på så vis skapas mervärden för båda parter samarbetet. Vi ser fram emot att synas som stolt resepartner under friidrottens evenemang i sommar, säger Mattias Tappert, ansvarig för samarbeten och event på SJ.

Jan Larsson
Marknadschef Svensk Friidrott
jan.larsson@friidrott.se

Mattias Tappert
Samarbeten och Event SJ
mattias.tappert@sj.se

www.friidrott.se
www.sj.se

SJ ny officiell resepartner till Svensk Friidrott

13 apr, 2015.Svensk Friidrott har inför säsongen 2015 ingått ett samarbetsavtal med SJ som blir officiell resepartner till Friidrottsförbundet. SJ och Idrottsresan erbjuder föreningar och medlemmar minst 20 % rabatt på tågresor i samband med aktiviteter inom idrotten så som tävlingar och läger.

Fortsättning...

Ökad nordisk tyngd i europeisk friidrott

11 apr, 2015.Norges Svein Arne Hansen är ny ordförande i det europeiska friidrottsförbundet, European Athletics. Det stod klart efter valen vid förbundets kongress i slovenska Bied i dag på förmiddagen.

Samtidigt fick Svensk Friidrotts vice ordförande, Toralf Nilsson, fortsatt förtroende i styrelsen. Han inleder nu sin tredje mandatperiod i European Athletics styrelse.

Fortsättning...

Fortsatt ökat intresse för löpning

2 apr, 2015.Intresset för löpning fortsätter att öka i Sverige. Såväl antal lopp som antal starter ökade under 2014 jämfört med året innan.

Starkt elitstartfält i SM-milen

2 apr, 2015.Den 18 april arrangeras den andra upplagan av SM-milen, det officiella svenska mästerskapet i 10 km landsvägslöpning, i Malmö. Liksom förra året är det ett riktigt bra elitstartfält som kommer att stå på startlinjen.

Fortsättning...

Svensk Friidrott och partners tar nya grepp mot dopingen

29 mar, 2015.Svensk Friidrott fortsätter att förstärka antidopingarbetet tillsammans med sina samarbetspartners som, med Folksam i spetsen, kommit med ett initiativ till att vara med och betala för ytterligare dopingtester.

Fortsättning...

Fem svenskar med på ansedd världsranking

5 jan, 2015.Fem svenskar finns med på den ansedda tidningen Track & Field News årliga grenvisa världsranking. Det är det bästa resultatet för svensk del sedan 2007.

Abeba Aregawi årets friidrottare – andra året i rad

22 dec, 2014.Abeba Aregawi har för andra året i rad utsetts till årets friidrottare av friidrott.se. Bakom utnämningen ligger framför allt hennes överlägsna seger på inomhus-VM i polska Sopot samt flera framgångsrika starter i Diamond League med bland annat två segrar och två andraplatser.

Utökat samarbete mellan Svensk Friidrott och Atea

17 dec, 2014.Svensk Friidrott och Atea har ingått ett nytt samarbetsavtal vilket innebär att Atea under de kommande tre åren kommer att vara nationell partner till Svensk Friidrott. Atea utökar på så sätt sitt engagemang i friidrotten och fortsätter att utveckla det samarbete med Svensk Friidrott som de haft sedan 2007.

Friidrottsgalan återuppstår – Svensk Friidrott i samarbete med Atea

27 nov, 2014.Svensk Friidrott tillsammans med Atea kommer den 29 januari 2015 att arrangera Friidrottsgalan på Münchenbryggeriet. Under kvällen koras bland annat årets genombrott, tränare och prestationer. Det blir en helkväll tillsammans med nya och gamla stjärnor.

Fortsättning...

Berendsen utökar friidrottsengagemang – stöttar talanger

13 nov, 2014.Berendsen utökar sitt engagemang i Svensk Friidrott och har nu ingått ett nytt avtal med Svenska Friidrottsförbundet där de stöttar två av landets största friidrottstalanger, spjutkastaren Kim Amb och mångkamperskan Sofia Linde. Dessa två kommer att vara ambassadörer för Berendsen och synas i företagets olika marknadsföringssammanhang.

Visar resultat 1-10 av 165
 |<  < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  >  >|

Fredrik Trahn

Föräldraledig
e-post

Samtliga pressmeddelanden finns att läsa och hämta.

Mediaguide

Mediaguider med fakta och bilder på aktiva i landslaget. Nedladdningsbara som PDF-filer.

Mediaguider

Högupplösta pressbilder godkända för nyhetspublicering.

Ackrediteringar

Pressackrediteringar till olika arrangemang och information om kommande presskonferenser.

Ackrediteringar

Logotyper

Logotyper i olika varianter och format anpassad för webb och tryck. Grafisk profil för Svenska friidrottsförbundet.

Logotyper