Söndag 23 november 2014

Sök på friidrott.se

Med vår RSS håller du dig uppdaterad om vad som händer på friidrott.se. RSS (Rich document format Site Summary) är ett standardformat för att leverera nyhetsrubriker och sammanfattningar.

Om du har Internet Explorer 7, Firefox, Safari eller Opera så har du inbyggda funktioner för att upptäcka och prenumerera på RSS-flöden. Klicka på länken nedan för att läsa eller skapa en länk till vårt RSS-flöde.

Rss Prenumerera här

Mer om RSS och hur du använder det.

Svensk Friidrott

Berendsen utökar friidrottsengagemang – stöttar talanger

NOV
13

Vi ville gärna ha en ung tjej och en ung kille som är väldigt engagerade i sitt idrottande och som har en positiv attityd till idrotten. Vi tycker att både Kim och Sofia passar bra med Berendsens profil, säger Fredrik Nordin, marknadschef på Berendsen.

För Svensk Friidrott är det viktigt att kunna hjälpa talanger att fortsätta utvecklas. Genom samarbeten av det här slaget fördjupas relationen mellan såväl förbundet och dess partners, men också mellan förbundet och de aktiva idrottarna.

Det känns spännande och är betydelsefullt att Berendsen ser ett värde i att använda våra aktiva som förebilder i sin marknadsföring. Det bidrar till att marknadsföra friidrotten i stort och rekryteringen av morgondagens friidrottstjärnor, säger Jan Larsson, Marknadschef på Svensk Friidrott.

Stödet från Berendsen betyder mycket för Sofia Linde och Kim Amb i deras satsning mot kommande mästerskap.

Det känns jättespännande, det är hur kul som helst att få inleda det här samarbetet. Att få ekonomiskt stöd på det här sättet betyder väldigt mycket för mig som elitsatsande idrottare, säger Sofia Linde.

Att Berendsen stöttar svenska friidrottslandslaget är jättekul och att jag blivit en representant för det känns ännu roligare, säger Kim Amb.

Svensk Friidrott och Berendsen har sedan ett drygt år tillbaka ett djupgående samarbete där Berendsen tvättar de svenska friidrottslandslagens kläder. I och med det nya avtalet fördjupas relationen ännu mer.

Jan Larsson
Marknadschef Svensk Friidrott
070 379 86 22

Fredrik Nordin
Marknadschef Berendsen
070 250 08 75

Berendsen utökar friidrottsengagemang – stöttar talanger

13 nov, 2014.Berendsen utökar sitt engagemang i Svensk Friidrott och har nu ingått ett nytt avtal med Svenska Friidrottsförbundet där de stöttar två av landets största friidrottstalanger, spjutkastaren Kim Amb och mångkamperskan Sofia Linde. Dessa två kommer att vara ambassadörer för Berendsen och synas i företagets olika marknadsföringssammanhang.

Fortsättning...

Premiär för landskamp i marathon

12 nov, 2014.Den 30 maj 2015 blir det premiär för landskamp i marathon. Landskampen kommer att stå mellan de nordiska länderna Sverige, Norge, Finland och Island och arrangeras i samband med Asics Stockholm Marathon.

152 svenska friidrottstränare samlas i Örebro

24 okt, 2014.I helgen arrangeras ”Tränarforum”, som med över 150 friidrottstränare och ett 20-tal inbjudna föreläsare sannolikt är den största tränarsammankomsten någonsin i svensk friidrott, i Örebro. Forumet är ett samarrangemang mellan Svenska Friidrottsförbundet och Tränarföreningen.

Svensk Friidrott och Folksam samarbetar för minskat antal överbelastningsskador

10 sep, 2014.Svensk Friidrott och Folksam har inlett ett projekt med målet att minska antal överbelastningsskador bland barn och ungdomar relaterade till träning och tävling inom friidrott. Bakgrunden till projektet är den tidigare studien Projekt SkadeFri, ett samarbete mellan Svensk Friidrott och Linköpings Universitet, som undersökte skadefrekvensen relaterad till överbelastning hos yngre friidrottare.

Finnkampsbåten stor succé

2 sep, 2014.I helgen som gick genomfördes Finnkampen, ett av nordens mest klassiska idrottsevenemang i Helsingfors. För Sverige blev det stor framgång med seger i både herr- och damkampen, den första dubbelsegern på bortaplan sedan 1986. Även publikmässigt var det succé för svensk del då över 1200 svenska supportrar åkte till Helsingfors med det nya konceptet ”Finnkampsbåten”.

Succé för Finnkampsbåten

20 aug, 2014.Nästa helg, 30 – 31 augusti, avgörs Finnkampen i Helsingfors. Det svenska friidrottslandslaget kommer, trots bortaplan, att backas upp av en stor supporterskara. Svensk Friidrott har tillsammans med Tallink Silja arbetat för att fylla läktarna med svenska supportrar genom två gemensamma resor med Finnkampsbåten, något som nu ser ut att bli en succé. Fredagsbåten är helt slutsåld.

Internationellt uppdrag för Christian Olsson

19 aug, 2014.Christian Olsson valdes under EM i Zürich in i Europeiska friidrottsförbundets aktiva råd. Den tidigare dubble europamästaren fick flest röster av alla.

SM i friidrott 2016 till Sollentuna

31 jul, 2014.Det är nu beslutat vilken ort med tillhörande förening som kommer att stå som värd för SM i friidrott 2016.

Christian Olsson nominerad till Aktivas råd i Europaförbundet

9 jun, 2014. Svensk Friidrott har nominerat Christian Olsson till ”Aktivas råd” i Europeiska Friidrottsförbundet, EAA.

City Gross satsar på motionlöpning

28 apr, 2014.Dagligvarukedjan City Gross är ny nationell partner till Svensk Friidrott. Samarbetet inriktar sig på motionslöpning och långlopp där City Gross vill främja sund breddidrott på lokal nivå.

Visar resultat 1-10 av 156
 |<  < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  >  >|

Fredrik Trahn

Föräldraledig
e-post

Samtliga pressmeddelanden finns att läsa och hämta.

Mediaguide

Mediaguider med fakta och bilder på aktiva i landslaget. Nedladdningsbara som PDF-filer.

Mediaguider

Högupplösta pressbilder godkända för nyhetspublicering.

Ackrediteringar

Pressackrediteringar till olika arrangemang och information om kommande presskonferenser.

Ackrediteringar

Logotyper

Logotyper i olika varianter och format anpassad för webb och tryck. Grafisk profil för Svenska friidrottsförbundet.

Logotyper