Fredag 28 november 2014

Sök på friidrott.se

Med vår RSS håller du dig uppdaterad om vad som händer på friidrott.se. RSS (Rich document format Site Summary) är ett standardformat för att leverera nyhetsrubriker och sammanfattningar.

Om du har Internet Explorer 7, Firefox, Safari eller Opera så har du inbyggda funktioner för att upptäcka och prenumerera på RSS-flöden. Klicka på länken nedan för att läsa eller skapa en länk till vårt RSS-flöde.

Rss Prenumerera här

Mer om RSS och hur du använder det.

Svensk Friidrott

Friidrottsgalan återuppstår – Svensk Friidrott i samarbete med Atea

NOV
27

Vi är glada att vi äntligen kan återinföra Friidrottsgalan efter ett uppehåll under några år. Vi har hittat en bra partner i Atea, som under många år har stöttat oss och har ett genuint intresse för Svensk Friidrott, säger Svensk Friidrotts generalsekreterare Anders Albertsson.

Under kvällen koras bland annat årets genombrott i landslaget, tränare och prestationer i landslaget, SM och Folksam Grand Prix. Förutom att galan uppmärksammar årets prestationer så är det ett tillfälle att lyfta den omfattande verksamhet som friidrott bidrar med och som engagerar hundratusentals barn, ungdomar och vuxna i Sverige.

Vi på Atea hyllar Svensk Friidrott och inspireras av både sporten och stjärnorna i vårt arbete. Vi är stolta partners sedan 2007 och därför är det extra roligt att få möjlighet att vara med och göra en nystart av Friidrottsgalan, säger Carl-Johan Hultenheim, vd Atea Sverige.

Samarbetet mellan Svensk Friidrott och Atea att arrangera Friidrottsgalan sträcker sig över tre år.

Atea är en leverantör av it-infrastruktur och finns på drygt 30 orter i Sverige och har cirka 1 900 medarbetare.

Mer information:
Anders Albertsson
generalsekreterare Svensk Friidrott
anders.albertsson@friidrott.se

Carl-Johan Hultenheim
vd Atea Sverige AB
carl-johan.hultenheim@atea.se

www.friidrott.se
www.atea.se

Friidrottsgalan återuppstår – Svensk Friidrott i samarbete med Atea

27 nov, 2014.Svensk Friidrott tillsammans med Atea kommer den 29 januari 2015 att arrangera Friidrottsgalan på Münchenbryggeriet. Under kvällen koras bland annat årets genombrott, tränare och prestationer. Det blir en helkväll tillsammans med nya och gamla stjärnor.

Fortsättning...

Berendsen utökar friidrottsengagemang – stöttar talanger

13 nov, 2014.Berendsen utökar sitt engagemang i Svensk Friidrott och har nu ingått ett nytt avtal med Svenska Friidrottsförbundet där de stöttar två av landets största friidrottstalanger, spjutkastaren Kim Amb och mångkamperskan Sofia Linde. Dessa två kommer att vara ambassadörer för Berendsen och synas i företagets olika marknadsföringssammanhang.

Fortsättning...

Premiär för landskamp i marathon

12 nov, 2014.Den 30 maj 2015 blir det premiär för landskamp i marathon. Landskampen kommer att stå mellan de nordiska länderna Sverige, Norge, Finland och Island och arrangeras i samband med Asics Stockholm Marathon.

152 svenska friidrottstränare samlas i Örebro

24 okt, 2014.I helgen arrangeras ”Tränarforum”, som med över 150 friidrottstränare och ett 20-tal inbjudna föreläsare sannolikt är den största tränarsammankomsten någonsin i svensk friidrott, i Örebro. Forumet är ett samarrangemang mellan Svenska Friidrottsförbundet och Tränarföreningen.

Svensk Friidrott och Folksam samarbetar för minskat antal överbelastningsskador

10 sep, 2014.Svensk Friidrott och Folksam har inlett ett projekt med målet att minska antal överbelastningsskador bland barn och ungdomar relaterade till träning och tävling inom friidrott. Bakgrunden till projektet är den tidigare studien Projekt SkadeFri, ett samarbete mellan Svensk Friidrott och Linköpings Universitet, som undersökte skadefrekvensen relaterad till överbelastning hos yngre friidrottare.

Finnkampsbåten stor succé

2 sep, 2014.I helgen som gick genomfördes Finnkampen, ett av nordens mest klassiska idrottsevenemang i Helsingfors. För Sverige blev det stor framgång med seger i både herr- och damkampen, den första dubbelsegern på bortaplan sedan 1986. Även publikmässigt var det succé för svensk del då över 1200 svenska supportrar åkte till Helsingfors med det nya konceptet ”Finnkampsbåten”.

Succé för Finnkampsbåten

20 aug, 2014.Nästa helg, 30 – 31 augusti, avgörs Finnkampen i Helsingfors. Det svenska friidrottslandslaget kommer, trots bortaplan, att backas upp av en stor supporterskara. Svensk Friidrott har tillsammans med Tallink Silja arbetat för att fylla läktarna med svenska supportrar genom två gemensamma resor med Finnkampsbåten, något som nu ser ut att bli en succé. Fredagsbåten är helt slutsåld.

Internationellt uppdrag för Christian Olsson

19 aug, 2014.Christian Olsson valdes under EM i Zürich in i Europeiska friidrottsförbundets aktiva råd. Den tidigare dubble europamästaren fick flest röster av alla.

SM i friidrott 2016 till Sollentuna

31 jul, 2014.Det är nu beslutat vilken ort med tillhörande förening som kommer att stå som värd för SM i friidrott 2016.

Christian Olsson nominerad till Aktivas råd i Europaförbundet

9 jun, 2014. Svensk Friidrott har nominerat Christian Olsson till ”Aktivas råd” i Europeiska Friidrottsförbundet, EAA.

Visar resultat 1-10 av 157
 |<  < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  >  >|

Fredrik Trahn

Föräldraledig
e-post

Samtliga pressmeddelanden finns att läsa och hämta.

Mediaguide

Mediaguider med fakta och bilder på aktiva i landslaget. Nedladdningsbara som PDF-filer.

Mediaguider

Högupplösta pressbilder godkända för nyhetspublicering.

Ackrediteringar

Pressackrediteringar till olika arrangemang och information om kommande presskonferenser.

Ackrediteringar

Logotyper

Logotyper i olika varianter och format anpassad för webb och tryck. Grafisk profil för Svenska friidrottsförbundet.

Logotyper