Hem / Bidrag: Återuppbygga motion... / Vanliga frågor om återstartstödet till motionslopp

Vanliga frågor om återstartstödet till motionslopp

Vårt lopp ställdes in på grund av för få anmälningar.

Svar: Då kan ni söka grundbeloppet på 15 000 kr. 

Kan vi söka grundbeloppet för varje lopp vi har arrangerat?

Svar: Grundbeloppet kan endast sökas en gång per förening oavsett antal lopp. Dvs totalt 15 000 kr. Däremot kan man söka rörliga delen för varje lopp, förutsatt att det varit ett deltagartapp.

Om man arrangerat flera motionslopp, ska/måste man ange alla?

Svar: Om du söker det grundbeloppet räcker det att ange ett lopp. Söker du den rörliga delen för deltagartapp måste du ange alla lopp och hur stort deltagartapp det varit för varje enskilt lopp.

Om vårt lopp 2023 inte når samma antal/mål som 2019, måste vi betala tillbaka då?

Svar: Nej, syftet med bidraget är att komma igång igen och arrangera lopp och bygga upp deltagarantalet igen.

Vi arrangerade inget lopp 2022, kan vi söka bidrag?
Svar: Ja! Arrangerades inget lopp 2022 kan man söka den fasta delen för senast genomfört lopp.

Kan vi söka fasta delen för varje lopp vi vill genomföra?

Svar: Nej, man kan endast söka en fast del, dvs totalt 15 000 kr. Däremot kan man ansöka om den rörliga delen för flera olika lopp förutsatt att det varit ett ”tapp” mellan året 2019 och året 2022.

Vi har inte arrangerat vårt lopp än för 2022, hur beräknar vi då?

Svar: Ansökningsperioden är öppen fram till 31 januari 2023 vilket ger gott om tid för alla 2022-lopp att ansöka.

Måste vi arrangera samma lopp?

Svar: Nej, det går bra att arrangera ett nytt. Men storleken/omfattningen/deltagarambitionen ska vara densamma oavsett om det är ett större lopp eller flera små.

Kan vi arrangera en annan typ av lopp? Vi skulle vilja arrangera ett OCR-lopp i stället?

Svar: Absolut! Bidraget ska främja arrangemangsutveckling. Ansökan kan även omfatta ett lopp som inte genomförts båda åren utan kanske något annat år eller som ni som arrangör vill starta upp under 2023. Då kan endast det fasta beloppet om 15 000 kr utbetalas till varje arrangörsförening.

Vi ska beräkna deltagartapp, vad är en ”deltagare”?

Svar: Beräkningen görs på antal fullföljande deltagare för varje lopp om fler än ett lopp.

Om man (genom hårt arbete) lycktas öka deltagarantalet, utgår då 15 000 kr för loppet ändå?

Svar: Ja! Vi vill få ännu fler deltagare till loppen genom utveckling och förbättring.

 

 

Huvudsponsor

  • Bauhaus logotyp

Nationella partners

  • Craft-Logo-BLK.png
  • Folkpool logga
  • Medley logga
  • NeH logga

Officiella partners

  • Folkspel logotyp
  • Scandic logga
  • Nestle logga
  • Fabege logga
  •  
  • Wato_Logo_Blue_RGB_190308.png
  •  
  •  
  • BRIXLY_Logo_C100M77Y45K48[25].jpg
  •  
  • Eleda_CMYK[72].jpg
  • aleris.png