Annons

Annons

Turebergs Friidrottsklubb, Svenska Friidrottsförbundet och Sollentuna kommunhälsar alla hjärtligt välkomna till Sollentuna Friidrottshall och Inomhus-SM i mångkamp 2024.

 

ALLMÄN INFORMATION

TÄVLINGSARENA
Sollentuna Friidrottshall Strandvägen 73 191 35 Sollentuna

TÄVLINGSDAGAR OCH TÄVLINGSTIDER
Tävlingen startar lördagen den 20 januari klockan 09.30 och beräknas vara avslutad söndagen 21 februari 17.00. Starttider för respektive gren framgår av tidsprogrammet.

PARKERING
Betalparkering finns ovanför Sollentunavallen med infart från Sollentunavägen. Dessutom fri parkering i Sollentuna Centrum. Ingen parkering vid friidrottshallen.

ENTRÉ FÖR AKTIVA OCH LEDARE
All inpassering till arenan sker genom den östra ingången närmast Strandvägen.

NUMMERLAPPAR
Ligger i föreningskuvert. Kuverten innehåller även matbiljetter för de föreningar/aktiva som förbeställt lunch. Föreningskuverten hämtas från klockan 08.00 lördag/söndagvid anvisad plats i inomhushallen. Se anvisad plats via orienteringskarta. Nummerlappen placeras på tävlingsdräkten i brösthöjd. I höjd/stav alternativt på ryggen. Reklamtext får inte döljas.

EFTERANMÄLAN
All efteranmälan sker via mejl. kansli@turebergfriidrott.se senast fredagen 19:e januari 17.00. Efteranmälningsavgiften är 800 kr per start och faktureras klubben i efterhand.

MAT OCH CAFÉ
Lunch förbeställs för både lördag och söndag. Förbeställning senast 12 januari till kansli@turebergfriidrott.se Uppge eventuella allergier.

Lunchen serveras klockan. 11.30-14.00 båda dagarna. I friidrottshallen finns även ett café med bland annat kaffe/te smörgåsar, fika och korv.

OMKLÄDNING
Det finns fyra omklädningsrum i Friidrottshallen. Två för kvinnor och två för män.

SJUKVÅRDSPERSONAL
Kommer att finnas på plats båda dagarna.

STARTLISTOR & RESULTAT
Alla resultat även aktuell poängställning publiceras live på easyrecord.se  Samtliga anmälda i K22, F19 och M22 deltar i seniorklasserna: seedning av löpgrenar som går i flera heat inkluderar hela seniorstartfältet.

 

UNDER TÄVLINGEN

AVPRICKNING
Endast online via easyrecord.se. OBS! Tävlande som inte prickar av sig i tid tillåts ej starta i grenen.

EGEN UTRUSTNING/REDSKAP
Egna kulor skall lämnas för redskapskontroll senast 60 minuter före start. Redskapen lämnas i tävlingsförrådet med ingång från hallen. Invägda redskap hämtas ut på samma ställe efter avslutad tävling.

I inomhushallen får endast aluminiumspik användas För dig som saknar finns det att inhandla i cafét vid entrén.

UPPVÄRMNING
Uppvärmning sker utomhus eller via anvisad plats i inomhushallen.

GRUPPLEDARE
Varje klass kommer under tävlingen följas av en gruppledare. Denne gör upprop, informerar om poängställning och när nästa gren startar.

Om du vill avbryta tävlingen informerar du gruppledaren samt sekretariatet.

UPPROP
Obligatoriskt upprop sker 30 minuter före första gren i call room som finns i hörnet vid spjutväggen. Där sker kontroll av medhavd väska, tävlingsdräkt, tävlingsskor, reklam och nummerlapp. OBS! För deltagare i sjukamp genomförs startupprop i call room 30 minuter före start båda tävlingsdagarna.                   

I samtliga mångkamper kommer det finnas tid till minst 30 minuters vila mellan två grenar. Samlingstid inför nästa gren meddelas av grenledare och speaker, och inför varje ny gren sker enklare startupprop vid grenen 10 minuter före starttid.                                             

PRISUTDELNINGAR
Genomförs för de tre främsta i varje gren direkt efter avslutad tävling

 

TÄVLINGSBESTÄMMELSER

PROTEST
Under pågående tävling muntligen till grenledaren. Protest kan lämnas av tävlande eller annan person på den tävlandes uppdrag. Om grenen är avslutad kan protest lämnas till grenledaren via sekretariatet, senast 30 minuter efter kungjort resultat. Överklagande av en grenledares beslut med anledning av en protest inlämnas skriftligt till sekretariatet senast 30 minuter efter kungjort (ev. ändrat) resultat tillsammans med en deposition på 500 kronor via Swish alternativt kontant. Depositionen återbetalas om överklagandet godkänns av juryn. Juryn behandlar överklagandet och meddelar beslut så snabbt som möjligt. Juryn består av tre personer.

 

ALLMÄNT

TÄVLINGSDRÄKT REGLER INNERPLAN
Reglementsenlig tävlingsdräkt är obligatorisk. Det är inte tillåtet att använda mobiltelefon, videokamera eller dylikt inom tävlingsområdet.

Inga ledare/tränare eller motsvarande samt icke-ackrediterade fotografer får vistas på innerplan. Tävlingsområdet är rundbanan och området innanför.                                                                                                    

LÖPNING
SFIF:s tekniske delegat ansvarar för mästerskapets heatindelning och banlottning. Aktuella heatindelningar/banlottningar anslås på easyrecord.se. Regler för heatindelning, banlottning och banornas ranking hittar du på www.friidrott.se.

OBS! Från och med inomhussäsongen 2023/24 gäller nya avstånd mellan häckarna (9,14m) i åldersklasserna P16/P17.

Observera nya sträcka för P17/P16 1000m i stället för 800m. P15,F16 och F17 800m i stället för 600m. Detta för att anpassa till internationellt grenprogram.

HÖJD
1,70 m används som genomgångshöjd i samtliga klasser. Det innebär att höjningsschemat innehåller alla höjder som är 3,6,9,12 cm och så vidare lägre/högre än 1,70. Ingångshöjden bestäms av den tävlande utifrån den lägsta höjden som ingår i höjningsschemat.

STAV
Genomgångshöjd för stav är 3,77m och samtliga höjningar 10 cm från den lägsta höjd den aktive väljer att gå in på.                                                

LÄNGD
Observera att det endast är tillåtet att använda tejp som markering. Max två markeringar per aktiv.

KULA
Tävlingen genomförs med järnkulor.

STARTTIDER OCH GRENPROGRAM
Alla starttider i tidsprogrammet utom första grenen på dagen är preliminära och starttid för nästa gren kommer att meddelas kontinuerligt.                   

 

ÖVRIGT

DOPNINGSKONTROLLER
Dopingkontroller kan komma att genomföras under mästerskapet. Observera att vid svenska rekord (även juniorrekord) och mästerskapsrekord krävs att den aktive testas på tävlingsdagen eller under närmast följande dygn för att rekord skall godkännas.

TEKNISK DELEGAT, HEAT-/POOLINDELARE OCH TÄVLINGSLEDARE
Teknisk Delegat: Lars Danielsson
Heat-/poolindelare: Lars Danielsson
Tävlingsledare: Göran Kero

 

FRÅGOR

Kontakta: kansli@turebergfriidrott.se