Hanna vann Göteborgsvarvet 2026 i K45
26 MAJ 2026 | 17:51
Det var 55 000 föranmälda till årets Göteborgsvarvet och där det i damerna seniorklassen blev en femteplats för Eskilstuna FI´s Hanna Lindholm.
Hanna som var noga med knyta skorna innan start. För vem vill stanna och knyta skorna under loppet, så det blev dubbla knutar.
Hanna hade tiden 1.15,56 och där segern i seniorklassen gick till Meraf Bahta, Ullevi, med 1.13,03.
Men för Hanna blev det också seger i och med att hon tog hem K45-klasen med en marginal på drygt 5 minuter till tvåan Madde Larsson från IKHP.
Notera också att Eskilstunas Hanna Lodin hade 1.21.02 på en trettonde plats bland seniorerna. Och att Anna Ellström, IF Göta, var tvåa i K55-klassen med tiden 1.34.51.
Vann herrloppet gjorde Suldan Hassan, Ullevi FK, för andra året i rad och en av de första som var framme och gratulerade var Mats Erixon, Mölndals AIK, som har en fem segrar på Göteborgsvarvet – med det är han mesta mästaren.
Och avslutningsvis så är det faktiskt 29.000 anmälda redan nu till ”Varvet”, som avgörs den 22 maj 2027. Inte illa!
Text: DECA TEXT&BILD
Relaterade nyheter
Bottnarydskastet startade 1999, då med diskus som enda gren, men har sedan utvecklats till att även innehålla kula, slägga och spjut. Den lilla orten med sina drygt 800 invånare och beläget just väster om Jönköping samlar alltid högklassiga startfält…
LÄS MER
På Sannerudsvallen i Kil genomfördes ”Stefan Holm-spelen” med Stefan Holm som tävlingsledare. Tävlingen som har haft samma namn sedan 2009 och med undantag för pandemiåret 2020 så har det genomförts årligen. Då till största delen på den svenska natio…
LÄS MER