Dags att söka sanktion för inomhussäsongen 26/27
14 APRIL 2026 | 08:58
Påminnelse – sanktionsansökningar senast 30 april
Den nya sanktionsperioden har startat, och vi vill påminna alla föreningar om att registrera sina sanktionsansökningar senast 30 april.
Det är viktigt att samtliga tävlingar – inklusive barntävlingar – läggs in i sanktionssystemet, då detta tyvärr ofta missas.
Efter att ansökningstiden har gått ut sker en sammanställning och godkännande de centrala sanktionsansökningarna under maj månad. När dessa därefter har godkänts av TAK och publicerats på friidrott.se (i juni), kommer Norra Norrlands tävlingskommitté hantera distriktssanktionerna.
Tack för ert samarbete!
Relaterade nyheter
Utvecklingsträff Norrland arrangeras genom ett samarbete mellan Riksfriidrottsgymnasiet Umeå, Friidrottens kompetenscentrum Idrottshögskola vid Umeå universitet samt Norra och Södra Norrlands friidrottsdistrikt.
LÄS MER
Nu lanserar förbundet femton träningspass för nya barngrupper med aktiva i åldern 6-8 år. Syftet med passen är att underlätta för föreningar att starta upp nya barngrupper.
LÄS MER