Annons
Resorb blir officiell partner till Svensk Friidrott
16 MAJ 2025 | 08:03

Svensk Friidrott är stolta över att tillkännage ett nytt samarbetsavtal med Resorb®, marknadsledare inom vätskeersättning i Sverige*. Avtalet, som sträcker sig fram till december 2026, innebär att Resorb blir officiell partner och leverantör av funktionsdryck och vätskeersättning till Svensk Friidrott.
Annons
– Vi är glada över att inleda detta samarbete med Svensk Friidrott och ser fram emot att stödja friidrottare med våra produkter. Detta partnerskap är en viktig del av vår strategi för att fortsätta växa inom kategorin och vara det självklara valet för våra konsumenter, säger Cathrine Sandgren, Brand Manager på Resorb.
Med visionen att skapa balans i människors vardag erbjuder Resorb vätskeersättning som effektivt ersätter vatten och elektrolyter förlorade vid kraftig svettning, träning och andra påfrestningar.
Genom det nya avtalet strävar Resorb efter att nå ut till fler idrottsföreningar och klubbar samt engagera en yngre generation.
– Resorb är en värdefull samarbetspartner som tillhandahåller produkter av högsta kvalitet, vilket gör det möjligt för våra utövare att effektivt återställa vätskebalansen efter träning och tävling. Vi ser fram emot att tillsammans arbeta för att främja hälsa och prestation inom friidrotten, säger Claes Winterfeldt, kommersiell chef på Svensk Friidrott.
Under året kommer Resorb att aktivera och synas vid flera stora evenemang, såsom Finnkampen, Friidrotts-SM och SM-milen. Avtalet innebär även aktivering med aktiva ambassadörer inom friidrotten.
– Vi ser fram emot ett spännande år fullt av aktiveringar. Självklart är vi extra taggade att vara på plats när Finnkampen firar sitt hundraårsjubileum i augusti," säger Cathrine Sandgren på Resorb®.
Resorb ägs av Nestlé, som sedan länge har haft ett engagemang inom friidrotten. Nestlé samarbetar sedan många år tillbaka med de nationella friidrottsförbunden i Sverige, Norge och Finland för att inspirera idrottsföreningar att få fler barn i rörelse och samtidigt hjälpa föräldrar att förstå vikten av varierad och hälsosam kost för barn. I Sverige kallas konceptet Nestléspelen och leds av Svensk Friidrott.
*Källa: Nielsen sell out data v.12, 2025.
Annons
Annons
Relaterade nyheter

Svenska Friidrottsförbundet ingår ett samarbete med Samhall som ny tvättpartner. Samhall kommer ansvara för tvätten av Friidrottslandslagets kläder och parterna kommer även att utforska fler möjligheter till gemensamma samarbeten framöver.
LÄS MER
Svensk Friidrott bjuder, tillsammans med Löplabbet och adidas, in till en inspirerande kväll där vi presenterar den unika Sverige-kollektionen – exklusivt framtagen och endast tillgänglig hos Löplabbet.
LÄS MER