Annons

Annons

Ny årsrapport för föreningar

Utbildning

Den 18 januari hade föreningsavdelningen ett webbiniarum kring föreningsservice och lanseringen av den nya årsrapporten som kommer att bli obligatorisk för samtliga medlemsföreningar. Se webbinariet i efterhand!

Föreningsavdelningen bjöd innan jul in samtliga medlemsföreningar att delta på webbinarium den 18 januari för att ta del av lanseringen av den nya årsrapporten. På mötet informerades även kring föreningsservice och vilka olika typer av stöd och koncept som föreningar kan söka eller använda sig av. Ett 30-tal föreningar närvarade under kvällen.

Den nya årsrapporten öppnas upp den 19 januari och kommer att vara öppen fram till 28 februari och är obligatorisk för samtliga medlemsföreningar att fylla i. Syftet med årsrapporten är att skapa en god överblick kring hur Svensk Friidrotts föreningar bedriver sin verksamhet, vilka möjligheter och utmaningar som finns, skapa verktyg för utvecklingsarbete samt möjlighet att följa upp hur vi jobbar med Friidrottens strategi 2025.

Utöver lanseringen av nya årsrapporten fick föreningarna även information kring hur man uppdaterar sina uppgifter i IdrottOnline. I och med att årsavgiften för samtliga föreningar ska skickas ut under vecka 4 så är det sista chansen för att fakturan ska hamna rätt. Här hittar ni som förening info hur ni uppdaterar uppgifterna i IdrottOnline:

I övrigt informerades om vilka olika typer av stöd föreningen kan ta del av, olika koncept som föreningen kan nyttja för att utveckla sin verksamhet och sist gick vi igenom årshjulet.

Föreningsavdelningen rekommenderar föreningarna att hålla sig uppdaterade via hemsidan samt att se till att fylla i den nya årsrapporten innan den 28 februari.

Föreningsavdelningen planerar för ett nytt webbinarium i april där vi hoppas kunna presentera resultatet från den nya årsrapporten.

Relaterade nyheter