Lisa Gunnarsson vassast i svåra vinden
06 AUGUSTI 2022 | 20:00
FOTO: DECA TEXT&BILD
Lisa Gunnarsson infriade favoritskapet, klarade 4.24 och bärgade därmed sitt första SM-guld i seniorsammanhang. "Jag hade velat hoppa lite högre, men jag är glad för vinsten", säger Lisa.
Det var en blåsig lördag i Norrköping. Tuffa förhållanden för stavhopparna med andra ord.
- Det var stabilt fram till 4.24. Sedan krånglade jag lite när inga konkurrenter var kvar. Men målet i dag var bara att vinna. Sedan var det väldigt svåra vindar. Jag hade en väldigt kass uppvärmning så jag ville bara få till en stabil tävling fram till vinst. Så jag är nöjd. Jag hade velat hoppa lite högre, men jag är glad för vinsten, säger SM-segraren Lisa Gunnarsson, Hässelby SK.
IFK Helsingborgs Gabriella Jönsson klarade 4.09 vilket räckte till silver. Bronset gick till Örgryte SK:s Michaela Meijer som hoppade 4.01.
/Mathias Karlsson
Relaterade nyheter
Både Maja Wellner och Daniel Ekström försvarade SM guldet i OCR-sprint 400 meter. "Kul att få kliva högst upp på pallen igen", säger Wellner. "Det här värderar jag högt. Skönt att kunna försvara sin titel", säger Ekström.
LÄS MER
Leo Magnusson och Carolina Wikström bärgade guldmedaljerna på SM-milen i Karlstad. Och det var två väldigt lyckliga segrare. "Jag värderar det här högt. Och vilken otrolig stämning", säger Leo som aldrig tidigare sprungit SM-milen. "Det här betyder e…
LÄS MER