Örgryte IS och Spårvägens FK segrare i årets Lag-SM
21 JUNI 2022 | 22:00
Efter en fantastisk finaldag under en gassande sol i Uppsala avgjordes Lag-SM. På herrsidan gick segern till Örgryte IS och på damsidan stod Spårvägens FK som segrare.
Det var oklart in i det sista och de slutgiltiga placeringarna avgjordes på de avslutande stafetterna över 4x100 meter. Till slut stod Örgryte IS som segrare på herrsidan och Spårvägens FK på damsidan.
Totalt resultat för herrlagen:
- Örgryte IS 100 poäng
- Upsala IF 91 poäng (Fler gensegrar än Hässelby)
- Hässelby SK 91 poäng
- Spårvägen FK 84 poäng
- Ullevi FK 73 poäng
- Mölndals AIK 71 poäng
- Tureberg FK 68 poäng
- Malmö AI 62 poäng
Totalt resultat för damlagen:
- Spårvägens FK 93 poäng
- Ullevi FK 92 poäng
- Hässelby SK 90 poäng
- IF Göta Karlstad 86 poäng
- Upsala IF 77 poäng
- Malmö AI 71 poäng
- Örgryte IS 70 poäng
- Täby IS 67 poäng
Totala resultatlistor hittar du i den här länken.
Och som alltid hittar du massor av statistik och biografier på Friidrottsstatistik.se.
/Anna-Lena Pettersson
Relaterade nyheter
Leo Magnusson och Carolina Wikström bärgade guldmedaljerna på SM-milen i Karlstad. Och det var två väldigt lyckliga segrare. "Jag värderar det här högt. Och vilken otrolig stämning", säger Leo som aldrig tidigare sprungit SM-milen. "Det här betyder e…
LÄS MER
På onsdag är det dags för SM-milen som i år arrangeras i samband med Karlstad Stadslopp och är en del av SM-veckan. På damsidan får Carolina Wikström gälla som förhandsfavorit medan det känns mer öppet på herrsidan. "Bara foten funkar så tror jag att…
LÄS MER